Hoe verhuis ik mijn e-mail?
Wanneer je naar ons wilt verhuizen, wil je waarschijnlijk jouw e-mail meeverhuizen. Dat doe je zelf door dit stappenplan te volgen, of je maakt gebruik van onze E-mail verhuisservice.
Let op! Indien je van onze verhuisservice gebruik wilt maken controleer dan de bovenstaande gelinkte pagina of wij deze aanbieden. I.v.m. kan het voorkomen dat we deze tijdelijk niet aanbieden.
Belangrijk
- Het is belangrijk dat je de domeinnaam nog niet naar ons hebt verhuisd. Je moet namelijk nog toegang hebben tot de e-mail bij je oude provider.
- Zorg ervoor dat je het gewenste e-mailadres al bij ons hebt aangemaakt. Als je dat nog niet hebt gedaan, lees dan het artikel over het aanmaken van een e-mailadres.
- Voor het verhuizen van de e-mail heb je een e-mailprogramma nodig. Denk hierbij aan Apple Mail, Thunderbird of Outlook. Wij gebruiken in deze handleiding Thunderbird, omdat het voor veel besturingssystemen beschikbaar is.
- Het 2x toevoegen van het e-mailadres aan Thunderbird is alleen mogelijk als je verschillende hosts (mailservers) gebruikt. Je kan bijvoorbeeld niet 2x mail.voorbeeld.nl gebruiken voor hetzelfde e-mailadres.
E-mail verhuizen
Stap 1. Voeg het e-mailaccount bij je oude provider toe aan het e-mailprogramma. Kies voor het ophalen van de e-mail voor IMAP.
Stap 2. Voeg in hetzelfde e-mailprogramma je nieuwe e-mailaccount bij ons toe. Kies wederom voor het ophalen van de e-mail voor IMAP.
Stap 3. Je kan nu alle e-mails in het oude e-mailaccount overzetten naar het nieuwe e-mailaccount. Wanneer je Thunderbird gebruikt, doe je dit door in het oude e-mailaccount alle e-mail te selecteren, rechts te klikken en te kiezen voor 'Kopiëren naar'. Vervolgens kies je het nieuwe e-mailaccount.
Stap 4. Als er veel e-mail gekopieerd moet worden, kan dit even duren. Wanneer de e-mail gekopieerd is, vind je in het nieuwe e-mailaccount alle e-mails uit je oude e-mailaccount.
Mocht het verhuizen van je e-mail niet lukken, neem dan contact op met onze helpdesk. Wij helpen je graag verder!