Hoe kan ik mijn diensten opzeggen?
In dit artikel leggen we uit hoe je je pakket/domein kunt opzeggen bij Neostrada en waar je rekening mee moet houden. Na het opzeggen blijven je diensten actief tot aan de verlengdatum van de betaalde termijn.
Opzegtermijn van 30 dagen
Neostrada hanteert een opzegtermijn van 30 dagen. Wanneer je opzegt na de 30 dagen opzegtermijn is het pakket/domein verlengd en krijg je hiervoor een nieuwe factuur.
Tijdens de 30 dagen periode voor de verlenging zal de opzegmogelijkheid ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, neem in dat geval dan contact op met Neostrada via 038-2305027 om te kijken wat er nog mogelijk is.
Webhosting opzeggen
Wil je webhosting opzeggen? Onze klantenservice staat telefonisch voor je klaar via 038-2305027. Onze openingstijden vind je op onze website.
Liever zelf je producten beheren via je klantomgeving? Dat kan natuurlijk ook. Log dan in op het klantenpanel van Neostrada en ga naar ‘Diensten’. Klik vervolgens op het potlood bij je domein waaronder ook je hostingpakket vermeld staat en klik dan op het tandwieltje bij je pakket. Hierna klik je op het tandwieltje, en op ‘pakket opzeggen’. Geef de reden op en vink aan dat je zeker weet dat je wilt opzeggen. Klik vervolgens op ‘Opzeggen’ om de opzegging door te voeren. Houd er rekening mee dat dit alleen het hostingpakket opzegt, het domein wordt door deze handeling niet opgezegd.
Domeinnaam opzeggen
Wil je een domeinnaam opzeggen? Onze klantenservice staat telefonisch voor je klaar via 038-2305027. Onze openingstijden vind je op onze website.
Liever zelf je producten beheren via je klantomgeving? Dat kan natuurlijk ook. Log dan in op het klantenpanel van Neostrada om de opzegstappen te doorlopen. Let op, wil je een domeinnaam opzeggen waar een pakket aan gekoppeld is, dan is het belangrijk dat je eerst het pakket opzegt. Wil je het pakket niet opzeggen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Om vervolgens je domeinnaam op te zeggen via je klantpaneel ga je naar ‘Diensten’. Daar klik je op het tandwiel bij je domein, en klik je op ‘Domein opzeggen’. Geef aan waarom je opzegt en klik op ‘Opzeggen’ om de opzegging door te voeren.
Let op! Verhuis je jouw domeinnaam? Vergeet dan niet om na de verhuizing je domeinnaam op te zeggen via bovenstaande stappen.
Cloudhosting opzeggen
Wil je cloudproducten opzeggen? Onze klantenservice staat telefonisch voor je klaar via 038-2305027. Wil je liever zelf opzeggen via je klantomgeving, log dan in en ga naar ‘Cloud servers’. Klik op het tandwiel bij je cloud pakket en klik op ‘Cloud opzeggen’. Geef vervolgens de reden aan en vink aan dat je zeker weet dat je wilt opzeggen. Klik op ‘Opzeggen’ om de opzegging door te voeren.
cPanel licentie opzeggen
Wil je je cPanel-licentie opzeggen? Onze klantenservice staat telefonisch voor je klaar via 038-2305027. Wil je liever zelf opzeggen via je klantpanel, log dan in en ga naar ‘Overige diensten’. Klik daar op het tandwiel bij je VPS -> cPanel dienst. Klik vervolgens op ‘Dienst opzeggen’ om de opzegging uit te voeren.
Managed pakket (24/7 Managed, Updates/Support, Updates) opzeggen
Wil je jouw Managed pakket opzeggen? Onze klantenservice helpt je graag via 038-2305027. Onze openingstijden vind je op onze website. Wil je liever zelf online opzeggen? Log dan in op je klantenpanel en ga naar ‘Overige diensten’. Klik daar op het tandwiel bij Cloud -> Managed 24/7. Klik vervolgens op ‘Dienst opzeggen’ om de opzegging uit te voeren.
SSL-certificaten opzeggen
Het opzeggen van je verzekerde SSL-certificaat kan enkel wanneer deze al is uitgegeven. Is je SSL-certificaat aanvraag/verlenging nog in behandeling dan kun je per e-mail contact opnemen met administratie@neostrada.nl. Voor het opzeggen van reeds uitgegeven certificaten kun je onze klantenservice telefonisch bereiken via 038-2305027. Wil je liever zelf opzeggen? Log dan in op je klantenpanel van Neostrada en klik op ‘SSL Certificaten’. Klik vervolgens op het oog-icoontje en klik onderaan de pagina op ‘Opzeggen’ om de opzegging door te voeren.
Overige diensten opzeggen
Voor het opzeggen van diensten die niet op deze pagina vermeld worden kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 038-2305027. Onze actuele openingstijden vind je op onze website.
Opzegging ongedaan maken
Mocht je een opzegging ongedaan willen maken, neem dan telefonisch contact met ons op of volg de onderstaande stappen:
- Log in op het klantenpanel van Neostrada.
- Klik nu op een van de onderstaande opties:
-- Diensten; indien domeinnaam of hostingpakket.
-- Cloud Servers; indien cloudhosting.
- Klik op het tandwiel-icoontje.
- Klik op Opzegging annuleren en de opzegging wordt geannuleerd.